Absolute Write: Ένα φόρουμ για συγγραφείς

Image1

Όταν πριν από ένα χρόνο ξεκίνησα τη συγγραφή της αστυνομικής μου ιστορίας, παρά το γεγονός ότι το πρώτο πράγμα με το οποίο καταπιάστηκα ήταν η κατασκευή του σκελετού της και η ανάπτυξη των ηρώων της, κατά την συγγραφή των κεφαλαίων της άρχισα να αντιμετωπίζω κι άλλες δυσκολίες που είχαν σχέση κυρίως με κάποιες “ενοχλητικές λεπτομέρειες” της πλοκής. Επιμέρους στοιχεία, δηλαδή, που όσο κι αν ευχόμουν να μπορούσα να τα αποφύγω, είχα χρέος να τα συμπεριλάβω και αυτά στην έρευνά μου, αν φυσικά επιθυμούσα η ιστορία μου να δείχνει πράγματι αληθοφανής. Και για όσους δεν έχουν υποψιαστεί ακόμα τί εννοώ, αναφέρομαι στις απαντήσεις που έπρεπε να δοθούν σε ερωτήσεις όπως: «Πόσο σοβαρός μπορεί να είναι ένας τραυματισμός από σφαίρα;», «Σε ποιό σημείο του σώματός θα πρέπει να πυροβολήσω τον πρωταγωνιστή μου άμα θέλω να επιζήσει του τραυματισμού;», «Ένας τέτοιος σοβαρός τραυματισμός θα έχει επιπτώσεις στη ζωή του ή θα εξακολουθήσει να απολαμβάνει μια καθημερινότητα σαν έναν οποιονδήποτε υγιή άνθρωπο;»

Κάποιες από αυτές τις απαντήσεις μού ήταν αρκετά εύκολο να τις βρω ανατρέχοντας σε αντίστοιχη βιβλιογραφία ή κάνοντας μια μικρή και λεπτομερή έρευνα στο Google. Όμως, ακόμα κι αν κατάφερα να βρω τις απαντήσεις που ζητούσα και να τις ενσωματώσω στην πλοκή μου, ακόμα δεν ένοιωθα σίγουρη για το αν η ιστορία μου ήταν όντως αληθοφανής. Αναζητώντας, λοιπόν, μια λύση σε πρακτικά προβλήματα αλλά και σε θέματα πειστικότητας/αληθοφάνειας της ιστορίας που γράφω, δεν άργησα να καταλήξω και στο φόρουμ ενός Αμερικάνικου site, ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο ονόματι: Absolute Write.

aw_logo_headerΤο Absolute Write είναι ένα site με συμβουλές για παντός είδους θέματα συγγραφής (ανάπτυξη θεματολογίας, εκδώσεις μυθιστορημάτων, μαθήματα δημιουργικής γραφής κ.α.). Το φόρουμ που διαθέτει, λειτουργεί ως τόπος συνάντησης συγγραφέων και βιβλιόφιλων, αριθμεί ήδη 60.000 μέλη και αποτελεί έναν διαδικτυακό χώρο όπου ανταλλάσσονται καθημερινά χιλιάδες απόψεις όσον αφορά στην πλοκή, στην εξέλιξη και στην ανάπτυξη των χαρακτήρων μιας ιστορίας. Ο κάθε συγγραφέας – πρωτοεμφανιζόμενος ή μη – μπορεί ελεύθερα να εκθέσει τους προβληματισμούς του για το θέμα που τον απασχολεί καθώς και να υποβάλει την δική του ερώτηση. Να εξηγήσει, δηλαδή, το πρόβλημα που αντιμετωπίζει στο συγκεκριμένο σημείο της πλοκής του μυθιστορήματός του και να ζητήσει τις συμβουλές και τη γνώμη των ειδικών στο θέμα που τον απασχολεί. Και επειδή δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να σας εξηγήσω περί τίνος πρόκειται, από το να σας παραθέσω ένα παράδειγμα, ας πάμε να διαβάσουμε μια τυχαία ερώτηση που υποβλήθηκε στις 23 Οκτωβρίου του 2014:

Absolute Write Forum 2Στη συγκεκριμένη ερώτηση, λοιπόν, ο χρήστης AdreF αναρωτιέται (σε ελεύθερη μετάφραση):

Πόσο γρήγορα μπορεί να εκδοθεί ένα διαζύγιο;

«Ο κεντρικός μου χαρακτήρας (MC, Main Character) παίρνει διαζύγιο. Πρόκειται για μια κλασσική περίπτωση όπου ο σύζυγος επιστρέφει σπίτι και πιάνει τη γυναίκα του να τον απατά με άλλον άντρα. Δεν της λέει τίποτα, μόνο φεύγει χωρίς κανένας τους να τον αντιληφθεί ότι τους είδε. Βάζει μπροστά το διαζύγιό του, αφού κατ’ όπως φαίνεται ο γάμος του έχει τελειώσει. Είναι προφανές ότι εκείνη δε θέλει πια να είναι μαζί του κι εκείνος επειδή θέλει να είναι ευτυχισμένη, επιλέγει να βγει από τη ζωή της με διακριτικό τρόπο. Πόσο γρήγορα μπορεί να εκδοθεί ένα διαζύγιο; Πρέπει πρώτα να απευθυνθούν σε σύμβουλο γάμου, ακόμα κι αν κάτι τέτοιο απλά θα καθυστερήσει το αναπόφευκτό; (επίσης, το να απευθυνθείς σε σύμβουλο γάμου είναι απαίτηση της Πολιτείας ή του Αμερικανικού Κράτους;)»

Οι απαντήσεις που δέχθηκε το συγκεκριμένο ερώτημα από διάφορους χρήστες ήταν αρκετές και μπορείτε να τις διαβάσετε (χωρίς απαραίτητα να πραγματοποιήσετε εγγραφή) στο: http://absolutewrite.com/forums/showthread.php?t=298176. Στο πλαίσιο αυτής της ανάρτησής μου θα περιοριστώ μόνο σε λίγες από τις απαντήσεις που δόθηκαν, ώστε να αποκτήσετε μια ιδέα για το είδος της βοήθειας που μπορείτε να λάβετε, στην περίπτωση που εκφράσετε κι εσείς κάποια στιγμή τη δική σας απορία στο φόρουμ.

  • Lauram6123: «Είναι ζήτημα της κάθε Πολιτείας και ο Νόμος ποικίλει ανά Πολιτεία.»
  • Helix: «Διάλεξε μια Πολιτεία όπου θες να διαδραματίζεται η ιστορία σου και ψάξε στο Google για “Πρακτικά Διαζυγίου”»
  • Magnanimoe: «Κάθε Πολιτεία έχει τους δικούς της Νόμους, όμως γενικά αν υπάρχουν παιδιά και προκύψει θέμα αντιδικίας στην επιμέλειά τους, τότε η έκδοση του διαζυγίου μπορεί να πάρει αρκετό καιρό. Άλλο σοβαρό θέμα είναι τα περιουσιακά στοιχεία. Αν σε αυτά τα θέματα υπάρχει συμφωνία μεταξύ των δύο μερών, τότε το διαζύγιο εκδίδεται σύντομα. Και λέγοντας σύντομα εννοούμε μερικούς μήνες, ανάλογα με τη σειρά προτεραιότητας που έχει η υπόθεση στο δικαστήριο.»

Λαμβάνοντας υπόψη όλες αυτές τις απαντήσεις, ο AndreF εξασφαλίζει όχι μόνο χρήσιμες πληροφορίες στο ερώτημα που έθεσε, αλλά ταυτόχρονα και την αληθοφάνεια της ιστορίας του. Πιθανότατα στις επόμενες σελίδες του μυθιστορήματός του, ο αναγνώστης να διαβάσει πως ο κεντρικός ήρωας υπέβαλε αίτηση διαζυγίου, πήγε μαζί με την άπιστη σύζυγο σε σύμβουλο γάμου, όμως ο χωρισμός τους δεν μπόρεσε να αποφευχθεί και έτσι ένα χρόνο μετά το διαζύγιό τους είχε πια εκδοθεί. Ίσως ακόμα και να διαβάσει ότι το διαζύγιο εκδόθηκε κοινή συναίνεση σε 10 ή ακόμα και σε 8 μήνες – αν ο AndreF έχει άλλες παραμέτρους της πλοκής που τον πιέζουν να μικρύνει κι άλλο το χρονικό αυτό διάστημα – όμως θα είναι ολέθριο λάθος αν τελικά επιλέξει ως χρόνο εκδίκασης της υπόθεσης, ένα χρονικό διάστημα μικρότερο των 8 μηνών. Ένας Αμερικανός αναγνώστης που ζει και εργάζεται στις ΗΠΑ προφανώς και γνωρίζει τον Νόμο που ισχύει στην Πολιτεία του αναφορικά με τα διαζύγια κι είναι πολύ πιθανό να εντοπίσει αμέσως το λάθος και να απογοητευτεί με την προχειρότητα της έρευνας του συγγραφέα.

Η βοήθεια του Absolute Write στάθηκε πραγματικά πολύτιμη στη μέχρι τώρα συγγραφική μου απόπειρα, αναγκάζοντάς με να διαγράψω πολλά κομμάτια του μυθιστορήματός μου που αποδείχθηκαν «άστοχα» ή να αλλάξω μέρος της πλοκής μου ώστε η ιστορία μου να φαίνεται πειστική. Για όσους από εσάς νιώθετε περίεργοι να δείτε τί ερωτήσεις έχω υποβάλει μέχρι στιγμής, μπορείτε ελεύθερα να με κατασκοπεύσετε στον παρακάτω σύνδεσμο. Νιώθω ιδιαίτερα ευγνώμων για όλες τις απαντήσεις που έχω λάβει κατά καιρούς και εύχομαι να βοήθησα κι εγώ ως ένα βαθμό με τις απαντήσεις που έδωσα σε ερωτήσεις άλλων συγγραφέων. Δυστυχώς, στην Ελλάδα δεν υπάρχει παρόμοιο forum για όλους εμάς τους – ερασιτέχνες κυρίως – συγγραφείς που θέλουμε να αναζητήσουμε μια δεύτερη γνώμη για την ιστορία που γράφουμε, παρά το γεγονός ότι πολλοί έχουν εκφράσει την επιθυμία τους για ένα τέτοιο εγχείρημα. Για τους λάτρεις των ιστοριών τρόμου και φαντασίας θα τους φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο το forum SSF.gr, αλλά για όλους τους υπόλοιπους, το μόνο που χρειάζεται είναι ένα καλό ξεσκόνισμα στα Αγγλικά και μία εγγραφή στον χρήσιμο κόσμο του Absolute Write.

Καλή περιήγηση!

© Μαριάννα Νικολαΐδου

14 thoughts on “Absolute Write: Ένα φόρουμ για συγγραφείς

    • Ο/Η Mariana Nikolaidou λέει:

      Ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια!! Χαίρομαι που σου αρέσει κι ελπίζω να σου φανεί χρήσιμο στην πορεία. Σκέφτομαι κάποιες από τις επόμενες αναρτήσεις μου να τις αφιερώσω σε ορισμένες τεχνικές που χρησιμοποιούνται στη συγγραφή, οπότε και θα χαρώ πολύ να ακούσω τη γνώμη σου. 🙂

      Αρέσει σε 1 άτομο

  1. Ο/Η Δημήτρης Ζ λέει:

    Καλησπέρα. Ξεκινάω τη συγγραφή του πρώτου μου βιβλίου και ψάχνω κάποιον Όμιλο ή Λέσχη Συγγραφέων που θα μου δώσει την ευκαιρία να ανταλλάζω απόψεις σχετικά με τη συγγραφή κτλ. Μήπως ξέρετε εάν υπάρχει κάτι τέτοιο και που θα μπορούσαν να απευθυνθώ;

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Mariana Nikolaidou λέει:

      Δημήτρη, καλησπέρα! Για τί ενδιαφέρεσαι ακριβώς; Κάτι σαν φόρουμ όπου θα ανταλλάσσονται απόψεις όσον αφορά σε θέματα συγγραφής (δομή αφήγησης, ανάπτυξη χαρακτήρων, στήσιμο πλοκής κ.α.) ή για θέματα έρευνας; Δυστυχώς κάτι σαν λέσχη ή φόρουμ συγγραφέων πέρα από το http://community.sff.gr/ που ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με τη φανταστική λογοτεχνία, όσο κι αν έψαξα δεν βρήκα κάτι άλλο πέρα από μεμονωμένα blogs και sites. Αν ενδιαφέρεσαι για θέματα συγγραφής μπορείς να τσεκάρεις τα συγγραφικά tips που επιμελείται η Μαρία Γούσιου στην ιστοσελίδα της (http://writing-online.gr/syggrafi-arthra-tips-symvoules/) που εμένα προσωπικά με βοήθησαν εκπληκτικά πολύ και από θέματα έρευνας μόνο το Absolute Write που είναι στα αγγλικά.
      Επίσης, δεν ξέρω αν θα σε ενδιέφερε και κάτι τέτοιο: https://crimefictionclubgr.wordpress.com/

      Ελπίζω να βοήθησα έστω και λίγο, γενικά το έχω παράπονο που στην Ελλάδα δεν έχουμε τόσα φόρουμ που να ασχολούνται με τη συγγραφή (τη στιγμή που υπάρχουν χιλιάδες αντίστοιχα site / forums / blogs στα Αγγλικά και στα Ισπανικά), γιατί αν υπήρχαν θα είχαν σώσει και εμένα αλλά και πολλούς άλλους από πολύ κόπο και χρόνο. Πάντως για οτιδήποτε χρειαστείς μπορείς να το ρωτήσεις εδώ και, αν γνωρίζω κάτι σχετικά, θα χαρώ να βοηθήσω 🙂

      Φιλικά,
      Μαριάνα

      Μου αρέσει!

      • Ο/Η Δημήτρης Ζ λέει:

        Ευχαριστώ για τα σχόλιά σου. Το Absolute Write το κοίταξα και είναι πραγματικά σημαντικό βοήθημα. Περισσότερο με απασχολούν θέματα που θα ήθελα τις απόψεις ανθρώπων που έχουν περάσει τη διαδικασία πχ σε ποιά γλώσσα θα ήταν καλύτερα να γράψω Αγγλικά ή Ελληνικά; Έχω τη βασική ιδέα στο μυαλό μου αλλά από που αρχίζω; Ξεκινάω από Κεφάλαιο 1 κτλ …; Σκέφτομαι το βιβλίο και την υπόθεσή του σαν μια ανταλλαγή διαλόγων μεταξύ των ηρώων ή επικεντρώνομαι στη βασική ιδέα και την εξέλιξή της μέσα από γεγονότα που εξελίσσονται; Τελικά ποιά μορφή θα ήταν η καλύτερη για να εκφράσω την κεντρική ιδέα του βιβλίου; Μάλλον σε κούρασα … αλλά επειδή σήμερα τα σκεφτόμουν αυτά και με παίδεψαν, έφτασα και στο δικό σου site! Θα χαρώ να διαβάσω τις απόψεις σου στα παραπάνω. Όπως είπες και εσύ πιστεύω οτι χρειάζεται υποστήριξη για να μπορέσει κάποιος να ξεκινήσει, αλλά μόνο μέσα από blogs και sites με «συγγραφικές συνταγές» το βρίσκω δύσκολο. Πάντως εάν πέσει στην αντίληψή σου κάποια ομάδα που συναντιέται και ασχολείται με αυτά τα θέματα κάνε μια ανάρτηση σε παρακαλώ. Καλή επιτυχία στην συγγραφική σου δραστηριότητα. Ευχαριστώ και πάλι, ΔΖ

        Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Mariana Nikolaidou λέει:

    Για το πρώτο δίλημμα που αναφέρεις θα σου πρότεινα (αφού όπως λες πρόκειται για την πρώτη συγγραφική σου απόπειρα) να ξεκινήσεις να γράφεις το βιβλίο στα Ελληνικά και μόλις το ολοκληρώσεις τότε αν θες να το μεταφράσεις στα Αγγλικά. Θα δυσκολευτείς αρκετά με τη γλώσσα, όποια και να’ναι αυτή, οπότε θα σου συνιστούσα αρχικά να «ταλαιπωρηθείς» χρησιμοποιώντας τη μητρική σου, παρά κάποια ξένη όπου θα έχεις να αντιμετωπίσεις κι άλλα προβλήματα πέραν του κλασσικού προβλήματος: «βγάζει τώρα νόημα αυτό που γράφω ή όχι;». Από κει και πέρα, νομίζω ότι η γλώσσα γραφής έχει να κάνει κυρίως με το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι. Αν π.χ. θεωρείς ότι η ιστορία που έχεις σκεφτεί θα ταίριαζε καλύτερα στην Αμερικάνικη νοοτροπία απ’ ότι στην Ελληνική, τότε πιθανότατα να ήταν καλύτερο να επιλέξεις την Αγγλική ώστε να στοχεύσεις στο Αμερικάνικο κοινό.

    Τώρα, όσο για τα υπόλοιπα που αναφέρεις,… μάλλον μου έδωσες μια καλή ιδέα για το περιεχόμενο της επόμενης μου ανάρτησης!! Να σου απαντήσω επιγραμματικά ότι σε πρώτη φάση καλό θα ήταν να έχεις μια λεπτομερή περίληψη στο μυαλό σου (τί συμβαίνει δηλαδή στο 1ο κεφάλαιο, τί στο 2ο κ.ο.κ αναλυτικότατα και λεπτομερέστατα!), τον λεγόμενο «σκελετό της ιστορίας» δηλαδή, δίνοντας πάντα έμφαση στο «ποιός είναι ο στόχος αυτού που γράφω» και «ποιό είναι το ηθικό δίδαγμα της ιστορίας μου», ώστε να μην βγεις κάπου στην πορεία εκτός θέματος. Μόλις ετοιμάσεις την περίληψη ξεκίνα το πρώτο σου κεφάλαιο με μια «δυνατή» και ενδιαφέρουσα σκηνή (ώστε να τραβήξεις την προσοχή του αναγνώστη αμέσως) και στη συνέχεια αποκαλύπτεις σταδιακά τα επιπλέον μυστικά της ιστορίας και των ηρώων σου (όπως συμβουλεύει και ο συγγραφέας Τζον Γκρίσαμ: «Άρχισε με δράση. Την εξηγείς αργότερα.»). Αν είναι ολόκληρο το βιβλίο μόνο αφήγηση ή μόνο διάλογοι, τότε πιθανότατα κάπου να αρχίσει να φαίνεται κουραστικό, οπότε το μυστικό όλων είναι η ισορροπία. Εναλλαγή αφήγησης, διαλόγων και δράσης ώστε να παραμένει το ενδιαφέρον αμείωτο.

    Μου αρέσει!

  3. Ο/Η Johnny B. λέει:

    Μαριάννα γεια σου.
    Αποφάσισα να ολοκληρώσω το τρίτο βιβλίο μου το οποίο έχω ήδη γράψει κατά τα 3/4 εδώ και 6-7 χρόνια και απλά βαρέθηκα να το συνεχίσω (μάλλον είμαι απαράδεκτος, ξέρω). Πρόκειται για έρευνα και αυτή την φορά αποφάσισα να αποφύγω τους εκδοτικούς οίκους και να το τυπώσω – προωθήσω μόνος μου. Υπάρχει κάποιος ιστότοπος στα ελληνικά με συμβουλές για τέτοια θέματα;
    Φιλικά,
    Γιάννης Μ.

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Ο/Η Mariana Nikolaidou λέει:

      Γιάννη, καλησπέρα!!
      Δεν υπάρχει λόγος να νιώθεις τύψεις, νομίζω πως το πρώτο βιβλίο για όλους είναι το δυσκολότερο στο να ολοκληρωθεί (λόγω απειρίας πιθανότατα) οπότε λογικό είναι να καθυστερεί για χίλιους δυο λόγους. Προσωπικά έχω τη λύση της αυτοέκδοσης στο μυαλό μου, σε περίπτωση που οι Εκδοτικοί Οίκοι με απορρίψουν, επομένως έχω κάνει μια μίνι έρευνα. Υπάρχουν πολλές επιλογές και συνήθως οι τιμές εξαρτώνται από το πόσα αντίτυπα θες να εκτυπωθούν ή αν θα ζητήσεις print-on-demand ή όχι.

      Επειδή δε θέλω να αναφέρω ονομαστικά εδώ στο blog εταιρείες που ασχολούνται με την αυτοέκδοση, θα στις στείλω σε mail (στο email που δήλωσες για την υποβολή του σχόλιου) για να στις αναφέρω ονομαστικά και να σου δώσω και τα link που θα ψάξεις.
      Από φίλους blogger που κατέφυγαν στην αυτο-έκδοση γνωρίζω την Μαρία Δαμιανάκου (https://novelbooksblog.wordpress.com) και την Λαμπρινή Μπαρμπούτση (http://barboutsi.blogspot.gr) που έχουν εκδώσει ήδη το πρώτο τους βιβλίο, επομένως αν θες μπορείς να ζητήσεις κι από αυτές μια γνώμη.
      Καλή συνέχεια στο βιβλίο σου,
      Μαριάννα

      Μου αρέσει!

  4. Ο/Η Maroulla.panagou@gmail.com λέει:

    Την καλημέρα μου Ονομάζουμε Μαρούλλα Πανάγου και δεν ξέρω αν μπορώ να ονομάσω τον εαυτό μου συγγραφέα .Πιο πολύ γράφω ποίιηση αν και πάντα είχα την επιθυμία να γράψω κι εγώ το μυθιστόρημά μου .Επειτα από αρκετό χρόνο το 2011 κατάφερα να το αυτοεκδώσω .Με τον τίτλο «Το μενταγιόν της ευτυχίας.» Κατα την ταπεινή μου γνώμη το πρώτο είναι και το πιό εύκολο λόγω της άγνοιάς σου Τώρα βρίσκομαι στην επιμέλεια του δεύτερου με τα μαθήματα της Μαρίας Γούσιου(πολύ χρήσιμα μπορώ να πώ ) και βλέπω πόσο ακόμα χρειάζεται το βιβλίο μου . για να τελειοποιηθεί . Το μόνο που μπορώ να πώ στον καλό φίλο Johnny B είναι να επιμένει . Να κάνει σίγουρα στην κάθε μέρα να ολοκληρώνει και μια σελίδα. Κάποτε θα φτασει και στο τέλος . ΕΤΣΙ Ας ΜΗΝ ΤΑ ΠΑΡΑΤΆΕΙ Κι όπως λένε δεν έχει σημασία αν προχωρείς αργά Σημαντικό είναι να μην στέκεις ακίνητος . Καλή σας μέρα και πολύ ενδιαφέρον το μπλοκ Σας ευχαριστώ πολύ

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Ο/Η Mariana Nikolaidou λέει:

      Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ Μαρούλλα για το σχόλιό σου και καλως ήρθες στην παρέα μας!!! Προσωπικά, πιστεύω ότι ούτε είμαι κι εγώ ακόμα έτοιμη να αποκαλέσω τον εαυτό μου συγγραφέα και σίγουρα θα αργήσω πολύ ακόμα.Εύχομαι να είναι καλοτάξιδο το πρώτο σου βιβλίο και σου εύχομαι επίσης ότι καλύτερο και για το δεύτερο. Με την Μαρία τη Γούσιου δεν είχα δυστυχώς ακόμα την τύχη να συνεργαστώ, αλλά από όσα έχω μελετήσει μέσω του site της, του βιβλίου της και μέσω email που έχουμε ανταλλάξει κατά καιρούς, ομολογώ πως είναι εξαιρετική σε αυτό που κάνει και η βοήθεια που προσφέρει είναι πραγματικά πολύτιμη! Καλή και δημιουργική συνέχεια σου εύχομαι στη συγγραφή σου και ελπίζω να σε ξαναδώ στα σχόλια του μπλογκ. 🙂

      Φιλικά,
      Μαριάννα

      Μου αρέσει!

    • Ο/Η Μαριάννα Νικολαΐδου λέει:

      Καλησπέρα!!! 🙂

      Τα πιο γνωστά sites που γνωρίζω είναι: tovivlio.net και το easywriter.gr

      Για τη φανταστική λογοτεχνία ξέρω ότι υπάρχει το forum: community.sff.gr στο οποίο είναι μέλη πάρα πολλοί συγγραφείς της λογοτεχνίας του φανταστικού, οπότε λογικά θα σε κατατοπίσουν πολύ καλύτερα από εμένα για το αν υπάρχουν άλλα forums ή sites του συγκεκριμένου είδους. Εναλλακτικά μπορείς να ρωτήσεις και στο blog: http://nuhterinipena.blogspot.gr/
      (ο blogger που γράφει εκεί ασχολείται κατά κύριο λόγο με τη λογοτεχνία του φανταστικού και είναι μέλος και στο community.sff.gr). 🙂

      Επίσης, υπάρχει και το wattpad που φιλοξενεί αρκετά μυθιστορήματα ελλήνων συγγραφέων (κυρίως ερασιτεχνών, βέβαια) με αναγνώστες κυρίως νεαρής ηλικίας. Δες το μήπως σε ενδιαφέρει: https://www.wattpad.com/stories/fantasy

      Ελπίζω να βοήθησα και σ’ ευχαριστώ που επισκέφτηκες το blog μου!! 🙂
      Φιλικά,
      Μαριάννα

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

